Wat een bevlogenheid: Maak kennis met Claudia

Meerkring werkt aan 3 belangrijke pijlers, namelijk Wereldwijsheid, Eigen-wijsheid en Bevlogenheid. Regelmatig ontmoeten we collega's met een enorme bevlogenheid en een bijzonder verhaal.  Zo Interviewden we onlangs Claudia, conciërge op sbo Kingmaschool die wel een heel bijzonder pad heeft bewandeld om te komen waar ze nu is. Lees je mee?

Wie is Claudia?Bevlogen medewerkers
Ik ben Claudia Timmer, ben 49 jaar oud en heb  2 dochters van 22 en 23 jaar. Oorspronkelijk kom ik  uit Amersfoort, en na een periode te zijn weggeweest, woont ik er nu ook weer.

Ik heb begrepen dat je een bijzondere collega bent en een bijzondere weg hebt bewandeld om uiteindelijk hier op de Kingmaschool terecht te komen. Wat heb je hiervoor allemaal gedaan?
Ik heb qua werkervaring een heel diverse achtergrond. Ik ben op mijn al 18e begonnen met werken en heb vroeger nog de BBL slagersvakopleiding gevolgd. Daarna heb ik 25 jaar in de detailhandel gewerkt. Samen met mijn voormalige vriend zijn wij destijds een franchise filiaal van Bakker Bart gestart in 1992 Na heel veel jaren hard te hebben gewerkt hebben we door privé omstandigheden alles moeten verkopen.
Daarna ben ik in een supermarkt aan de slag gegaan op de broodafdeling en door mijn enthousiasme groeide ik al snel door naar een leidinggevende functie. De administratieve belasting werd steeds meer  en aangezien ik toch liever mijn handen uit de mouwen steek, liep ik al langer met het idee wat anders te gaan doen.

En toen kreeg je een ongeluk, wat is er gebeurd?
Toen sloeg vier jaar geleden het noodlot toe tijdens mijn eerste parachutesprong. Ik brak mijn rug en verloor mijn baan (door beëindiging van tijdelijk contract)een maand na het ongeluk. Volgens mijn arts moest ik minimaal een jaar revalideren. Dat is best een uitdaging als je alleenstaande moeder de enige kostwinner bent. 
Na twee maanden kreeg ik het advies om te zwemmen en ben dat ook meteen drie keer per week gaan doen, zegt ze met een eigenwijs lachje. Door mijn eigenwijsheid en doorzettingsvermogen kreeg ik het ook voor elkaar om na 5,5 maand alweer op de loopband te staan. Zes maanden na het ongeluk wilde ik graag weer aan het werk en heb ik de stoute schoenen aan getrokken en contact opgenomen met het UWV omdat ik wilde re-integreren. Maar dat hoefde nog helemaal niet. Maar ik kreeg opeens twee aanbiedingen van coaches om me daarbij te helpen. Ondanks het advies van het UWV om dat niet op eigen initiatief te doen en via het gebruikelijke proces te laten lopen, ben ik daar toch op ingegaan.

Hoe ben je uiteindelijk in het onderwijs terecht gekomen?
Zo eigenwijs als ik ben heb niet geluisterd naar het UWV, met als gevolg dat ik met behulp van een coach vrijwillig aan de slag mocht in het onderwijs. Wat me overigens niet helemaal vreemd was, omdat mijn moeder en zus ook ervaring in het onderwijs hebben. Ik kreeg meteen de kans bij PRO33 en Kingmaschool aan de slag te gaan voor 2 keer 4 uur per week om weer op te bouwen. Maar de doelgroep bij PRO33 lag me niet helemaal en ben daar toch maar gestopt.
Op de Kingma begon ik als manusje van alles. Van klusjes, het ondersteunen van de conciërge tot aan pedagogische ondersteuning als de situatie daarom vroeg. Ik had het naar mijn zin en mocht inmiddels van 2x4 uur naar 2x6 uur opbouwen. En toen de huidige conciërge besloot weer voor de klas te gaan staan, kreeg ik aangeboden om die baan over te nemen. Inmiddels ontstond steeds meer werk. Het werk en de collega’s vind en vond ik echt heel erg leuk. Door mijn open en spontane persoonlijkheid komen collega’s gemakkelijk naar me toe om te sparren over zaken die spelen. Dat vind ik mooi.
Het ondernemersbloed kruipt waar het niet kan gaan. Dus ik heb in de tussentijd een succesvolle samenwerking tussen De Baander en de Kingmaschool geïnitieerd, georganiseerd en opgezet. En daar hebben we altijd nog veel profijt van.

Je kunt wel stellen dat je een bevlogen, positief, hardwerkend en ondernemend mens bent. Wat wil je anderen eigenlijk meegeven met jouw verhaal?
Als je iets wilt, ga ervoor! En probeer altijd in oplossingen te denken en de positiviteit ergens uit te halen. Dat heb ik ook gedaan en dat heeft me hier gebracht. Dat had gezien mijn situatie ook heel anders kunnen aflopen.
Collega’s zijn erg blij met je, je bent een spin in het web waar iedereen op kan bouwen.

Zijn er ook nog dingen die je minder goed kan? 
Oke, en dan toch nog één kritiekpuntje… Ik ben niet heel goed in mijn grenzen aangeven. En dat is wel iets waar ik nog wel eens mis stap en te veel verg van mijzelf. Terwijl niemand om mij heen dat van mij vraagt. Dit is wel erg belangrijk om mee aan de gang te gaan. Ik vind het leuk mijn ervaring op deze manier in het onderwijs met mensen te delen.
Media
  • Bevlogenheid 2
Meerkringscholen zijn transparante scholen.
We laten zien welke keuzes we maken, en waarom openbaar onderwijs van en voor iedereen is.
Meerkringscholen begeleiden kinderen bij hun ontwikkeling
We gaan met ze mee op ontdekkingstocht en rusten ze toe voor de toekomst

Contact

Stichting Meerkring
Amsterdamseweg 41
3812 RP Amersfoort
Tel.: 033 479 98 17
E-mail: info@meerkring.nl

Plan Route

Social media

Volg ons op social media